فلج بل
لیزر پرتوان
لیزر پرتوان و مزایای آن
دی ۱۰, ۱۳۹۷

بیماری دکرون یا تاندونیت دکرون عارضه ای شایع در مچ دست است که به دلیل آسیب تاندون ها و غلاف تاندون های اطراف مچ دست رخ می دهد.

در بیماری دکرون مچ دست غلاف سینوویال اطراف تاندون های باز کننده و دور کننده شست دچار التهاب شده که این التهاب سبب دردناک شدن حرکات تاندون در غلاف خود و بروز درد و ناراحتی در مچ دست می شود.

دردناک شدن حرکات دست بخصوص هنگام حرکت دادن مچ دست مهم ترین مشخصه این بیماری شایع مچ دست است که اغلب در افرادی که با دست خود کارهای تکراری انجام می دهند شایع است.

زنان میانسال خانه دار و مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به این بیمار قرار دارند.

در واقع حرکت زیاد مچ دست است که سبب التهاب تاندون های شست و غلاف آن ها و ابتلا به بیماری دکرون می شود.

علائم بیماری دکرون

• درد مچ دست که بیشتر در سطح خارجی مچ دست یعنی در طرفی که شست قرار دارد احساس می شود.
  • تشدید درد با حرکت کردن مچ دست و و حرکاتی مانند چرخاندن دست یا مشت کردن یا گرفتن اجسام
  • انتشار درد به قسمت های بالاتر مانند ساعد و بازو
  • کاهش قدرت مچ دست
  • کاهش دامنه حرکتی مچ دست
  • التهاب و تورم مچ دست
  • شنیده شدن صدا از مچ دست هنگام حرکت دادن آن

درمان بیماری دکرون

در گام اول بیمار باید میزان فعالیت با مچ دست خود را کاهش داده و از انجام هرگونه فعالیتی که سبب تشدید درد و ناراحتی می شود بپرهیزد.

قرار دادن کمپرس گرم در محل دردناک به تسکین درد و التهاب کمک می کند.

گرم نگه داشتن مچ دست نیز با استفاده از مچ بند های کشی به کاهش درد و التهاب کمک می کند.

استفاده از آتل و بریس برای محدود کردن حرکات مچ دست و فراهم آوردن شرایط برای ترمیم آسیب ایجاد شده می تواند کمک کننده باشد.

برای تسکین درد و التهاب مچ دست می توان از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن استفاده کرد.

فیزیوتراپی و انجام تمرینات ورزشی مخصصو مچ دست بهترین و موثرترین درمان بیماری دکرون است.

تمرینات ورزشی که توسط فیزیوتراپیست تجویز می شود شامل تمرینات کششی و تقویتی بوده و بهبود شرایط مچ دست ف کاهش درد ، افزایش قدرت و انعطاف پذیری مچ دست کمک می کند.

برای مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی در اصفهان و درمان بیماری خود می توانید به کلینیک فیزیوتراپی یکتا مراجعه بفرمایید.

کلینیک فیزیوتراپی یکتا در اصفهان مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات فیزیوتراپی از جمله لیزر پرتوان ، الکتروتراپی و تکارتراپی خذدمات فیزیوتراپی را به همشهریان عزیز ارائه می دهد.

در صورتی که روش های ذکر شده نتوانند کمکی به بهبود شرایط بیمار بکنند جراحی با برش برروی غلاف تاندون انجام می گیرد.

فیزیوتراپی در اصفهان – کلینیک فیزیوتراپی در اصفهان – بهترین فیزیوتراپی اصفهان – مفختصص فیزیوتراپی در اصفهان – فیزیوتراپی بیماری دکرون