لیزر پرتوان و مزایای آن

تاندونیت روتاتور کاف
دی ۱۵, ۱۳۹۷
لیزر پرتوان

استفاده از لیزر پرتوان در درمان بسیاری از بیماری ها و آسیب های اسکلتی_عضلانی کاربرد دارد و امروزه در کلینیک های فیزیوتراپی بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

لیزر تراپی با لیزر پرتوان از مدالیته های موثر فیزیوتراپی است که در کلینیک فیزیوتراپی یکتا در اصفهان ارائه می شود.

در گذشته لیزر پرتوان فقط در اعمال جراحی کاربرد داشت اما با پیشرفت چشمگیر پزشکی لیزر های پرتوان جای خود را در کلینیک های فیزیوتراپی باز کردند.

لیزر اشعه ای پر انرژی‌ از جنس نور است که فیزیوتراپیست با استفاده از آن میزان کنترل شده ای از انرژی را به قسمتی از بدن که مدنظر است منتقل می کند.

لیزر درمانی سبب افزایش میزان انرژی در درسترس سلول ها کرده و از این طریق نیز کمک زیادی به بازسازی بافت ها و افزایش فعالیت آن ها می کند.

استفاده از لیزر پرتوان به تسکین دردهای مزمنی که با سایر روش های درمانی بهبود نیافته اند کمک زیادی می کند.

درمان کمردرد ،درمان دیسک کمر و گردن، آرتروز زانو و درد های مفصلی با لیزر پرتوان در اغلب موارد نتایج مثبت به همراه داشته است.

لیزر پرتوان موجب کاهش التهاب در بافت آسیب دیده شده و از این طریق به تسریع بهبودی کمک می کند.

لیزر پرتوان با تحریک سوخت و ساز و متابولیسم سلولی در سلول های بافت آسیب دیده به افزایش انرژی سلول ها برای ترمیم و بازسازی کمک می کند.

زنان در دوران بارداری ، افراد مبتلا به تومورهای پوستی بدخیم ، افراد مبتلا به بیماری های عفونی مزمن و ارفادی که ضربتان ساز مصنوعی قلبی ندارند نمی بایست تحت درمان با این روش قرار بگیرند.

مکانیسم درمان با لیزر پرتوان

به دلیل قدرت بالای لیزرهای پرتوان انجام درمان با این روش احتیاطات ویژه ای می طلبد.

در ابتدا بیمار و متخصص فیزیوتراپیست برای جلوگیری از آسبب دیدگی چشم ها از عینک مخصوصی را بر چشمان خود می گذارند.

سپس فیزیوتراپیست دستگاه لیزر را در مدت مشخصی در نزدیکی سطح بدن قرار داده و میزان مشخصی از انرژی را به بافت هدف منتقل می کند.

موارد کاربرد لیزر پرتوان

• تنگی کانال نخاعی
  • آرتروز کمر
  • آرتروز گردن
  • آرتروز زانو
  • آرتروز شانه
  • دردهای مزمن مفصلی
  • درمان دیسک کمر
  • درمان دیسک گردن
  • آسیب های ورزشی
  • درمان خار پاشنه
  • درمان درد سیاتیک
  • روماتیسم مفصلی
  • آسیب های بافت نرم
  • آرتریت
  • شانه منجمد (فروزن شولدر)
  • سندرم آرنج تنیس بازان
  • پیچ خوردگی و دررفتگی مفاصل
  • التهاب تاندون ها مانند تاندونیت شانه
  • سندرم تونل کارپال
  • نوروپاتی محیطی در بیماران دیابتی
  • بیماری های پوستی
  • گرفتگی های عضلانی

مزایای لیزر پرتوان

• تسکین سریع درد بخصوص دردرهایی که با سایر روش های درمانی بهبودی پیدا نکرده اند.
  • کاهش و از بین بردن التهاب
  • تسریع دوره بهبودی و کاهش زمان نقاهت پس از بیماری
  • تسریع بهبودی پس از جراحی های ارتوپدی
  • دفع سموم و مواد زائد از بدن